Elevråd

Humble Skoles elevråd

Elevrådets motto og ønske er at bidrage til at gøre Humble Skole til et bedre sted at være og lære. Rådet er synligt og bidrager til at sætte positivt præg i hverdagen. De præsenterer jævnligt på f.eks. fællessamlinger deres indsatser og fokuspunkter fra de
månedlige elevrådsmøder. Der foregår et tæt samarbejde og dialog mellem elever og personale samt bestyrelse for inddragelse, medansvar og demokratisk proces for at styrke læringsmiljøet og bidrage til øget fællesskabsfølelse. Elevrådet har sat præg på og indgivet forslag til såvel inde- som udemiljøet samt
arbejdet ihærdigt med punkter fra trivselsundersøgelsen f.eks. på data fra besvarelser omkring skolens toiletter. Fra seneste dagsorden anmoder elevrådet om, at der indføres miljøbevidst affaldssortering på skolen samt indkøbes mere udstyr til brug for aktiviteter i pauserne.

Af øvrige tiltag med fokus på trivsel og den positive fortælling kan nævnes: ”Den gode gerning”, opsætning af ”Trivsels-sky” med elevudsagn om, hvad der er godt på Humble Skole, opgaver og initiativer i forbindelse med skolebyt med Reventlow Lilleskole på Lolland, udeliv og indretning (fondssansøgning), boghule på PLC samt indvielse, bidrager i evalueringer af forløb samt forestod undersøgelse mht. hvor mange elever der cykler/tager med bus/køres i skole (et ønske fra bestyrelsen mht. at få indsigt/overblik). Elevrådet deltager engageret i det tværkommunale elevrådssamarbejde og mødevirksomhed samt er repræsenteret på bestyrelsesmøder. Det har haft en positiv effekt i trivselsmålingen i forhold til medinddragelse.

KONTAKTPERSON: Rikke Larsen

Elevrådsmedlemmer 2023/24